söndag 2 november 2008

Beskrivning och scrapträff

För det första vill jag börja med att göra lite reklam för en scrapträff i Norrfjärden. Följande inlägg är hämtat från Keytans blogg.

KOM & SCRAPPA!
Scapphelg med utmaningar och inspiration.
Datum: 8-9 november
Plats: Norrfjärdens folketshus.
Tid: Lördag 10- så länge vi orkar.Söndag 9-15
Anmälan: till keytan@mail.com senast torsdag den 6.e november.
Pris: 150kr för hela helgen 100kr för en dag
I avgiften ingår kaffe och fika. Möjlighet till övernattning finns, säg då till i anmälan.
Vid frågor kontakta oss: Erica 073- 8402919 eller Catarina 073- 1817403
Välkomna!




Sen lägger jag ut en fin (harkel) beskrivning på asken som jag visade i inlägget nedan eftersom jag fått lite förfrågningar hur jag har gjort den.
*Asken: Sär ut en 20 x20 stor kvadrat.( ser ut som en rektangel på skissen men det ska va en kvadrat, dvs alla sidor lika långa) Biga alla stäckade linjer. Klipp bort de skuggade trianglarna i hörnen. Vik sen ihop asken, de småprickade vikta kanterna kommer då att åka in i asken.
*Locket: Skär ut en 12,2 x 12,2 cm stor kvadrat. Biga de prickade linjerna och klipp sen fyra jack på de heldradna linjerna. De små flärparna som ni då får i hörnen vikern i in och klistrar fast bakom motsatt kant.
Hmm tjorvigt att förklara men jag tror ni ser vad jag menar när ni börjar vicka. Annars är det bara att hojta till :) Kram på er alla /Emma

2 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Kul med scrapträff är så roligt att träffa andra o få både inspiration och nya bekantskaper :-)
Vi har julpyssel i vår High Coast Scrap den helgen ska bli så roligt!

Asken var helt underbar!!!!!
Kramizar!

Anonym sa...

Å vad bra med beskrivning!! Den ska jag genast spara och göra senare!!

Kram!