fredag 28 november 2008

Åter till ordningen & UTEE

Nu är jag åter till orningen i dubbel bemärkelse, För det första har Sessan legat i hög feber hela veckan och därmed varit helt däckad (inte konstigt själv skulle man nog va nära döden om man hade 40,5 i feber i 3 dygn. ) Men nu är hon på fötter igen så vi börjar återgå till det vanliga dagsschemat. För det andra har jag äntligen fått i hop min inspirationsbok. Tack vare er alla har jag haft total kaos på mitt scrapbord. Ni gör alla så fina saker och jag anteknar på små postitlappar alla roliga ideer och skisser jag snappar upp på olika bloggar. Nu har dessa miljoners postitlappa snart tagit över hela scarphörnan så det var på tiden att jag fick mig en liten antekningsbok. Man kan dessutom säga att jag på riktigt har invigt BIA.n för nu har jag använt mig av alla momenten för att på ihop denna lilla bok. Och så här blev den, nu ska jag bara sätta mig ner och renskriva alla postitlappar, hoppas verkligen att jag kan se vad det står.
Stämpel: Suger Nellie (Luca & Nellie)
Alfabete: QK Finale Grand & QK Metro skinnimini
Journaling rutan från Mirabylls blogg


Sen har jag gett mig i kast med att testa UTEE (ett tjokt embossingpulver) som jag har sett på så många bloggar. Och det var så kul. Tyvärr äger jag ingen embossingpistol så jag använde mig av ett grillspett och en brödrost. Det gick väl så där. Inte omöjligt, men resultet kanske hade blivit lite bättre om jag haft pistolen, men man tager vad man haver ;) Nu vill jag bara ha fler färger och fortsätta exprimentera, konstigt va!! Mycke vill ha mer :) Visar här mitt första alster, det blev en litet juldekoration. Nu ska jag fortsätta med julkorten, ha det gott och på återseende.
PS: Med risk för att bli tjatig men ni håller väl tummarna för Kevin i IDOL i kväll Kram

8 kommentarer:

Karro sa...

Åh vilken underbar bok du har gjort! Min håller på att falla i bitar så jag måste nog sätta mig ner och göra något liknande projekt, dock utan BIA.
Utee projektet blev ju jätteläckert. Blir säkert supersnygga julkort!

Glimmis sa...

Superfin bok... har häromdagen inhandlat en bok som jag ska ge till en vän och jag tänkte dekorera framsidan... tror det blir lite liftning av din... som var underbar.

kramiz/e

Sofi_79 sa...

Kollar in och lämnar ett avtryck. Gillar boken att hålla ordning på att.

Karolina sa...

Jag väntar med spänning på mitt UTEE pulver som är genomskinligt. Boken har jag sett irl och den är superfin.
Jag önskar mig en av tomten :) *harkel*

Anonym sa...

Superfin bok!!! Jag måste pröva UTEE! och ta in det till shoppen ;P Det verkar ju jätteroligt! Och jag som gillar att embossa ;P

ha en härlig lördag!
Kram!

Carola sa...

En så´n bok skulle jag oxå vilja ha, och en så´n ordning! Här känns det mest bara kaos just nu. Behöver verkligen städa bland mina scrapsaker. Och UTEE har jag länge tänkt köpa och prova, men det har inte blivit av. Men nu blev jag sugen igen:)
/Kram Carola

Helena sa...

Jättefin bok.=)
UTEE verkar skojigt......måste jag nog prova.=)
Jag använder också brödrosten men jag har som tur är ett galler som man fäller upp ovanpå den där jag kan lägga det som ska embossas.
Ha en riktigt mysig 1:a advent vännen!
Kram

MalinL sa...

Vilken otroligt härlig bok!!