måndag 24 november 2008

Adventskalender

Vilken rolig dag det har varit. Vaknade 9.00 i morse Sessan sov men vakande strax efter. Det var näst intill snöstorm ute (ganska överdrivet men ni förstår vad jag menar) hade inget planerat. Som tur var pratade jag med min kompis K på msn som hade lika tråkigt hon så jag och sessan åkte dit och det hela slutade med att vi stannade på lunch och middag. Vi gjorde INGENTING!! Men det var så trevligt, tack K för en härlig dag :)
Och nu kommer då det lilla projektet som jag har lovat. Det är en adventskalender / chokladkalender till min lilla Sessa, men snål mamma som man är blir det ingen choklad för henne i år det blir russin. Men det tycker hon säkert är lika gott, hon vet ju inte hur choklad smakar ;) Fick inspirationen till denna av Glimmis som hade gjort två fina kalendrar en i blått och en i rött. Min blev som ni ser röd eftersom det var det finaste papprena jag hade. Nu sover både Sessan och min sambo (som har snöjour och ska ut och skotta i natt igen) så nu ska jag sätta mig nere i köket och bara mysa och scrapa lite i lugn och ro. Har fått låna två underbara stämplar från hÄnglarna av K så jag ska stämpla lite med dem och sen blir det att påbörja julkortstillverkningen. Det ska bli så härligt. Ha det bra och på återseende Kram Emma
Alfabete: QK Paige mini
Siffror: QK Metro skinnimini
Och en liten detaljbild på blomman, Punchar Retroblomma Large & Medium, Fernstans large. Mellan blommorna ar jag gjort en egen blomma av ståltråd och pärlor.

12 kommentarer:

Carola sa...

Åååhhhh!!!!!
Vilken helt underbar julkalender!!!
Jag bara älskar den. Den är sååå fin. Den vill jag scraplifta! Och eftersom barnen redan har varsin, så måste den nog bli till mig själv;) "Gubben" kan väl få öppna nå´n gång han med. Nu måste jag gå och leta papper...
/Kram Carola

MalinL sa...

Helt fantastiskt underbart vacker adventskalender!! Vad har du använt till "knoppar" på lådorna? Åh vad fin blomman är!!

Pimmi sa...

Till knopparna har jag använt en pärla och scrappers floss, gjorde två små hål med en nål träde genom och knöt på insidan. Kram Emma

ScrapMi@ sa...

WOW WOW WOW vilken liten läckerbit Du skapat, allt papperet, blommorna ja allt var supersnyggt!
Kramiz

Karro sa...

Jag har turen att ha fått se den "live" :) Den är helt underbar! Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ge mig på att göra en.. :)

Anonym sa...

Hej!
Vilken underbar kalender! Vilket jobb du har lagt ner, men ett enastående resultat. Hoppas att jag får lite tid över så jag kan ge mig in på något liknande (kanske till nästa år i alla fall).
Hittade hit till din blogg av en slump och nu tillhör du favoriterna!

Anonym sa...

UNderbar kalender!!! Var den svår att göra? Sitter och klurar på om det finns någon beskrivning någonstans=)
Idag öppnade min shop förresten!! =D

Kram!

Pimmi sa...

Kalendern är inte svår att göra. Du limmar ihop 3 askar på varann och gör 8 sånna staplar. Sen ställer du ihop 4 staplarna med en öppning utåt på varje sida, (lager 1), sen gör du samma sak på lager två, men spegelvänt. Det lät riktigt tjorvikt, men det är det inte, du förstår säkert vär du börjar stapla annars är det bara att fråga igen Kram

Anonym sa...

Hej! Oj,oj,oj här var mycket fint att vila ögonen på vill jag lova. Tack för titten och kommentaren hos mej=). Cathrin

Glimmis sa...

Underbar!
Visst var den rolig att göra, men tidskrävande. Min mamma har faktiskt beställt en men det får bli den sista för i år.

Din blev iaf underbar. Gillar retroblommorna =).

Kramen =) //e

Helena sa...

Vilken jättefin adventskalender.
Jag önskar nästan att jag hade småbarn igen.=)
Kram

Marie sa...

Super snygg!