tisdag 7 oktober 2008

Halloween

Har just fått lite nya stämplar från hÄnglar och stÄnglar eller rättare sagt mina allra första stämplar från hÄnglar och stÄnglar. Kan inte direkt säga att jag är nån stor diggare av Halloween rentut hatar att klä ut mig och då är det lindirg uttryckt. Tycker heller inte om att gå och knacka dörr och tigga godis men som tur är så är jag för gammal för det nu :) Man trots allt detta och pga att de är så söta de små barnen som brukar komma till oss på halloween och be om godis så kunde jag inte hålla mig, det blev en halloween stämpel också. Jag tyckte att den var så söt. Sen är den ju inte så utmärkande just för Halloween så jag kan nog hitta andra användningsområden för den också. Jaja nog tjat om detta när jag fick se stämpeln blev jag väldigt inspirerad så jag liksom halvknyckte en ide från Tussan (DT för hÄnglarna) och gjorde en godispåse (kanske får vi nå små dörrknackare i år av sörre storlek hahaha :) för jag satte i lite vuxen choklad i påsen istället för smågodis. Jag kallar det för vuxengodis efter som inga barn eller jag själv brukar tycka om dem :) Som grädde på moset blev det dessutom ett bidrag till en skisstävling på http://scrappers-blogg.blogspot.com/. Några fler likande alser blir det nog här framöver för det gick fort och var riktigt kul. Sen ser jag till min stora fasa en annan sak också, det är första gången jag lägger ut ett kort där motivet är färglaggt med mina underbara promarker, vad har jag gjord ändå sen Göteborg??? Inte ett enda kort?? Nu måste jag kolla igenom mina gömmor har jag glömt nått. Ha det gott och på återsenede. Och förresten glöm nu inte bort att scrappa en Lo till min utmaning (se inlägg nedan) nu är det bara en dryg vecka kvar till stoppdatum.
Stämpel från hÄnglar & stÄnglar
Texten: Wicrosoft Word: Anything You Want
Fladdermöss & spingelnät hittat på Goggle
PS: Nu faller jag för grupptrycket. Här kommer en närbild :) Kram på er alla /Emma

5 kommentarer:

MalinL sa...

Härlig godispåse!! Och den stämpeln kan man väl i allmänhet använda som en höststämpel tycker jag.. som du sa så är den ju inte så utmärkande halloween-aktig.. :)

Karolina sa...

KNACK, KNACK... Bus eller godis!

(en vuxen som älskar kaffe och mörkcholkad)

Fantastiskt snyggt vännen!

Karro sa...

Jättesnyggt! Stämpeln var ju jättesöt.
Visst är det praktiskt att slå två flugor i en smäll när det gäller utmaningar?
Å vad jag fnular på din utmaning än.. det var en klurig en! :)

Helena sa...

Vilken perfekt present.
Jag tycker som du inte så särskilt mycket om Halloween.
Jag fick några halloweenstämplar uppstämplade av en vän men jag tänkte nog mer ha dem till höstkort.
De är söta i allafall.=)
Du vet att det bara är att höra av dig om det är nått jag har som du vill ha.=)
Ha en skön dag vännen!
Kram

Catta sa...

UNDERBART Emma! Vilka härliga färger! Finns det chans att få den om jag klär ut mig och knackar bakom dörren?? "Bus eller chokladkakan du scrappat"
Tusen kramar C