lördag 11 oktober 2008

Diamantbröllop

Tänk er att hitta nån man älskar, tänk er att få gifta sig med den personen och sen få leva tillsammans i med och motgångar. Tänk er att man får vara helt klar i tankarna och i övrigt ganska så pigga båda två. Tänk er sedan att man har fått vara allt detta tillsammans i 60 år. Japp så är det för min mormor och morfar, de firar nämligen sin 60.onde bröllopsdag på måndag. Det finns ingen jag ser upp till så mycket som mormor och morfar. Tänk allt de har sett och fått vara med om och ändå kämpar de på med trådgård, växthus, hus, bil, bak, släktmiddagar utan minsta lilla klagomål och som om de vore pigga 30-åringar. För att inte tala om hur de ställer upp för oss andra, tänk er att i alla lägen sätta sig själv sist och alltid värna om andra i första hand. De ville inte ha nån uppvaktning alls på denna dag men jag kunde ju inte hålla mig. Man kan ju inte fira diamantröllop utan att få ett kort. Så detta kort kommer att landa i deras brevlåda på måndag. Jag har äntligen fått tag på brudparstämpeln från hÄnglar & stÄnglar som jag har letat efter så länge. Så nu fick det invigas på detta kort vilket var jättekul. Tyvärr blev allt så suddigt i kameran och det gick inte att köra i scanern men ni ser ju upplägget i allafall.
Nu måste jag gå ut i det inte allt för vackra vädret och få lite gjort ute på gården innan snön kommer. Men ha det gott alla och på återseende.
Stämpel från hÄnglar & stÄnglar
Text: Microsoft Word Exmouth

Till min älskade Mormor och Morfar

Jag vet att jag lovade att inte uppvakta er men ni är värda all uppvaktning ni kan få, och jag skulle ge er alla stjärnor på himlen om jag kunde, jag älskar er, hoppas ni får en oförglömling bröllopsdag. Kram Emma

5 kommentarer:

MalinL sa...

Helt uuunderbart kort!! Sååå himla fint!! Och vad roligt att ha varit gifta och älskat varandra så länge!

Anonym sa...

Jättefint kort! Gulligt att dom har varit gifta så länge. Det hade min mormor och morfar med...tror det var i 63 år innan mormor kilade vidare =)

Kram!

Helena sa...

Vilket fint kort....det kommer de helt säkert att bli glada över.
Hittar man den rätta så håller det livet ut vilket jag hoppas att jag gjort.=)
Ha en härlig kväll vännen!
Kram

Catta sa...

Tjusigt Emma! Kortmakaren inom dig har verkligen blommat! Jag är alldeles säker att mormor och morfar uppskattar kortet trots att dom sagt från sig uppvaktningen. Vi ses ikväll! Kram C

S och H om ni läser här:
Tusen gratulationer på er stora dag, ni förtjänar båda en stor bukett med rosor- jag får lov att skicka min via nätet. Kramar till er från Catta

Eva sa...

Väldigt vackert kort! Vilken lycka att få ha haft varandra så länge!