torsdag 19 juni 2008

Trevlig Midsommar

Då var det Midsommar då , för oss blir det ingen stuga i år vi ska va hemma och resa väggar och takstolar på vårt nya efterlängtade förråd/garage/vedhus. Därför inte sagt att det inte blir något midsommarfirande för det är det klart att det blir. Jag och Nelly ska ut i morgon på förmiddan och plocka de årliga midsommarblommorna, sen ska vi nog binda oss varsin krans, eller vi får väl se hur det blir med den saken, Nelly ska då få en krans i alla fall, det är ju hennes första midsommar så en krans måste hon ju bara få. Sen blir det Sillunch ute på altan, om det nu inte är minusgrader, hällregn eller snöstorm vill säga, nu för tiden kan man ju aldrig va säker och de har ju inte direkt lovat nått toppenväder. Men är det bara ute väder så blir det lunch på altan. Nån midsommarstång blir det nog däremot inte, det har jag inte tid att fixa i år tyvärr, det får vi ta nästa år istället. Framåt kvällen bir det midsommarmiddag hos min svärmor och svärfar, jag har scarpat en liten midsommar överraskning/present till dem (mina föräldrar och min svägeska och hennes familj har också fått varsin liten present) nu blev ni nog lite nyfikna men eftersom det är en överaskning så för ni hålla er till tåls, den kommer inte ut här på bloggen förrän tidigast på lördag eller söndag. Vi får väl se!!

Några fler midsommar chokladkakor har jag också gjort. Själva upplägget till kakan kan jag inte ta åt mig äran för, det är nämligen kopierat eller som man säger på scarpspråk CASE.at från min svägerska Karolina. Hon hade gjort några bokmärken som jag tyckte blev så snygga så jag förstorade bara litegrann och vips passade det till en chokladkaka. Jag har dessutom fått låna hennes underbara hÄnglar stämpel och allatiders bästa verktyg (en cirkelskärare). Det är toppen att ha så nära till "lilla webbshoppen" (fniss) Om vi nu ska återgå till chokladen och midsommar så är Rött kanske inte direkt midsommar för mig, men det är jordgubbar och dom är ju röda så varför inte.......................
Hoppas alla får en riktigt trevlig Midsommar Kram/Emma
Stämpel: Från hÄnglar & stÄnglar
Alfabete: QK Eliza mini

2 kommentarer:

Karolina sa...

Varsågod att "kopiera" du, bara kul att man kan inspirera. Tack för idag och för den underbara presenten.

Anonym sa...

Jättefin chokladkaka =D

Trevlig midsommar!!

Kram!