lördag 21 juni 2008

Strålande sol & Sovmorgon

I går var det midsommarafton. Vi var hos mina älskade svärföräldrar och åt midsommarmiddag. Det var så gott, det finns inget bättre än grillat på sommaren, tror nog aldrig att jag kan bli less. Lilltjejen som verkade älska midsommar var vaken ändå till 20.30 men somnade sen sött i sin lilla säng hos farmor och farfar, och där är hon fortfarande, (ja inte i sängen förståss, det kan jag då inte tänka mig i allafall, hon var nog pigg och glad i morse kring 6-tiden som hon brukar va). Och jag fick SOV MORGON, vilken lyx. Vi vaknade 10, Jonny klev upp och gick ut till bygget men jag låg kvar och drog mig till 10.45, det var så skönt. Och när jag klev upp sken solen, vilken härlig morgon att vakna till. Vädret igår var ju inte så tokigt som alla hade sagt, jag vill då inte klaga, tyckte det var helt ok!

Sen till överaskningen då, jag har provat lite alternativ scrapbooking. Fick inspirationen på en blogg som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på och riktigt kul var det, trots allt limkladd men det är väl för att man är ovan. Det blev tre sommarflaskor (en till mina föräldrar, en till mina svärföräldrar och en till min svägerska och hennes familj) med varierande innehåll :)
Presenterna blev mycket uppskattat och det blir nog att prova detta fler gånger men nu har jag lite andra projekt på gång, väntar bara på lite nytt matriel. Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg. Kram/Emma


Stämplar: Från hÄnglar & stÄnglar, Suger Nellie (Sweet Art Ebony)
Alfabete: QK Paige mini

Text: Den blomstertid nu kommer av: Israel Kolmodin
Text: Nu grönskar det i dalens famn av: Evelyn Lindström

Magnetstämplar från Making memories

9 kommentarer:

Karolina sa...

Ja visst är dom fina och jag är en stolt ägare till den i mitten :)
Spännande att du redan har flera projekt, längtar tills man får se dom.
Kram på dig

Anonym sa...

Men alltså, så läckert! och snyggt! Var en rolig variant på scrapbooking! Du är så duktig vännen!
Kram Ida

Anonym sa...

Vad läckert! Blev himla snygga flaskor. Det är så kul med alternativ scrapping, måste göra mer sånt.

Helena sa...

Åh så fina flaskor du gjort....vad duktig du är.
Jag förstår att de blev uppskattade.
Jag har gjort iordning ditt brev men jag har inga frimärken hemma så det har inte hamnat i postlådan ännu.
Fixar det så fort jag kan.
Textstämpeln du ville ha är med.=)
Ha en skön dag vännen!
Kram

Lisse sa...

Vilken kul idé! Det skulle till och kunna få mig att testa scrapping!

Anonym sa...

Å vad fina!!!! Det måste jag oxå pröva någon gång=)
Det där med tvångstankar och leta igenom huset...det gör jag med när inte sambon är hemma haha!! Vi har ganska litet hus så ingen kan springa förbi mej heller ;P

Kram

Anonym sa...

Läs mailen!

Catta sa...

Helt underbara flaskor! Absolut (hihi) någonting jag måste prova på! Jag väntar också på dina nya material, bara så du vet =)

Anonym sa...

Å nu är jag avundsjuk! Lyckliga du=) Jag ska införskaffa en CB när ekonomin tillåter...och 45 år eller så ;P

Kram