måndag 16 juni 2008

Beställningskakor

Förra veckan gjorde jag två beställnings chokladkakor till min.....jag måste tänka vad det blir....men det blir nog min moster, hon är min morbrors sambo så då blir det ju indirekt min moster. Jag blev så glad när hon ringde och frågade om jag kunde göra dem åt henne. Alltid så kul att få ta emot beställningar :)
Det blev en födelsedagskaka och en studentkaka.

Tyvärr är jag så trött just nu så det blir inte mera än så här jag måste gå och sova så att jag orkar upp i morgon. Sov gott Kram /Emma
Stämpel: Från Suger Nellie (Sweet Art Ebony)
Alfabete: QK Paige mini
Siffor: QK Paige classic
Magnetstämplar Providence från Making memories
Stämpel: Från Pyssel Passion
Alfabete: S.et Papp bokstäver från Panduro, övriga bokstäver QK Abigail
Magnetstämplar Providence från Making memories

8 kommentarer:

Karolina sa...

Ååhhh! den översta är min favvo, vilka härliga färger, jag gillar ju rosa om någon missat det. Dina kakor blir så fina och du vågar använda dig av så klara färger.
Kram på dig. Tror att vi syns idag :)

Anonym sa...

De är så fina dina kakor! Den översta var så härlig i fägerna. Storleken verkar vara så bra, vad är det för sort choklad som döljer sig där bakom. Är ju lite sugen på att prova, ja, både att scappa en och äta en*ler*.

Kram från mig,
Eivor
www.eivor.blogg.se

Pimmi sa...

Hallå
Chokladen som jag använder är Marabo Premium. Perfekt i storlek och mycket god :)
Ha det gott /Emma

Anonym sa...

Jättefina chokladkakor! =D Fina stämplar oxå!

ha en bra dag!
KRam
Malin

Catta sa...

I eftermiddag har jag (trots att det inte regnar) tagit mig en rejäl bloggrunda. Att komma in på din blogg var som att få en fräsch, syrlig, kall, svalkande och god glass att sätta tänderna i! Du har verkligen lyckats med din uppdatering. Headern gjorde sig ännu bättre i sitt rätta element, med färgerna och ett underbart foto på dig! Det syns att du tittar på något du verkligen gillar =)

Angående ditt växande ha-begär så tar jag stolt till mig av din pik, jag älskar min snygga rev! Ert beslut är också superhärligt, men det vet du väl??

Jag älskar korset på konfirmations- kortet lika mycket som dom pigga färgerna på Johannas chokladkaka! Du har blivit lite av en expert på att få ihop härliga papper med klatchiga färger till en underbar helhet. Heja tjejen!! Det slår mig också att du frekvent använder dina magnetstämplar, härligt när man inversterat i något.
Oj, min längsta kommentar hittills... Kram på dig!

Anna sa...

Ja du hinner då med hur mycket som helst. Och utan att det blir enformigt och uttjatat. Chokladkakorna blir ju hur fina som helst så det är ju inte konstigt att beställningarna bara verkar välla in :) Skrev just till Karro att jag tyckte vi tjejer borde ta en träff snart, med eller utan scrap, för det var ju verkligen så länge sen sist. Vi får sörsöka hitta nåt datum som passar alla, kan ju konstigt nog vara svårt under sommaren..
Ha en jättebra midsommar! Kram

Helena sa...

Åh vad fina chokladkakor.
Mina blir inte alls så där fina.
Jag har också använt marabous premium som mall.
Sålde min första igår till en bloggvän.
Jag gör som ett fodral så att jag kan ta ur chokladen om jag ska skicka det.
Det blir ju billigare att köpa en ny choklad än att betala mig för både choklad och porto.
Nu har jag fått lite inspiration så nu ska jag sätta mig och pyssla lite sen.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Karro sa...

Vilka härliga sommarmönster och färger på papprena du har valt.
Är som vanligt imponerad över hur fina kombinationer du lyckas göra, både i valet av färger och layouten på kakorna.
Mycket tjusigt!!
Kram på dig vännen!