onsdag 14 maj 2008

Vinter mitt i våren

Fick hem så mycke fina papper i postlådan för några dagar sedan som jag nu har satt tänderna i. Det är så kul när man fått lite nytt material att jobba med, den här gången har jag dessutom provat köpa serier av färdigmatchade papper och det var toppen, så mycket lättare hela mitt scrapliv blev. Hade bland annat köpt ett blåblommigt papper som bara var för gulligt. Två nya chokladkakor blev det, tyvärr syns inte blommorna så bra och intrycket tycker jag själv blev lite vintrigt så här i maj månad. Vilket man med tanke på vädret vi hade i går inte kan tycka är så opassande, det snöade och haglade. Men kanske finns det någon person där ute som längtar tillbaka till vintern och bara måste köpa en sommarchokladkaka med vintertema :) (knapast troligt men - vem läntar till vintern nu när bästa tiden är framför oss?) Såg sen att det inte bara beror på färgerna iallafall inte på den första, flickan på stämpeln är dessutom lite väl välklädd så man kan nästan tro att hon fryser men jag tycker att hon är så söt så hon fick vara med iallafall. Som tur är har jag nu beställt hem lite nya sommarstämlar, LÄNGTAR tills de dyker ner i postlådan, förhoppningsvis nån gång under nästa vecka. Då kommer nog flitens lampa lysa över mitt scraphörn. Tills dess om vi inte hörs av tidigare (det gör vi nog säkert) får ni ha en riktigt bra vecka. Kram på er /Emma
Stämpel: Från Suger Nellie (Luca & Nellie)
Alfabete: QK Abigail
Magnetalfabete Providence från Making memories
Stämpel: Från Suger Nellie (Simon & Lola)
Alfabete: QK Abigail
Magnetalfabete Providence från Making memories

6 kommentarer:

Helena sa...

Oj vad många chokladkakor du gjort....bra att ha ett litet lager.=)
Jag är jättedålig på att köpa papper.....jag tar de jag tycker är fina och sen passar inget ihop.
Har dock försökt att tänka till de sista gångerna jag köpt papper och lite bättre har det nog blivit.=)
Här väntas det på det nya hÄnglapaketet....hoppas det dimper ner under veckan.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Karolina sa...

Om du tycker att den flickan är välklädd så kanske det är du själv som är orsaken till vinterinspirationen eftersom du igår var iklädd täckjacka när du kom på promenad till mig :)

Kakorna är jättefina och inte tror jag någon tycker det är vintrigt, det är ju snyggt med lite mindre färg ibland också.
Kram på dig.

Anonym sa...

Jag gillar blommor...
Mycket mysiga färgkombinationer på alla kakorna. Härligt att du lagt ner så mycket jobb, det blir verkligen en unik gåva. Jag skulle ju förstås spara hela omslaget, och det gör väl många med mej...
Kul idé som sagt, förgyller chokladen maximalt.
Kram Gun

Catta sa...

Jag får inte alls känslan av vinter, snarare en fräscht vårig choklad. Det är bra att du jobbar med mörk choklad, äter du en bit till varje latte kanske vi kan få dig att gilla båda så småningom ;) Tack för idag! Kramis

Anonym sa...

Gaaaaah dina chokladkakor *skakar och dregglar* Dom är så fina!!! Och fulla i choklaaaad *dregglar lite till*
Underbart söta omslag!!

ha en hälig kväll!

Kram!

Anonym sa...

De är jättefina dina kakor! Inte vintriga, härligt fräscha. Gillar blommorna och detljerna på bladen, en detalj jag gärna "tar med mig".
Jag har länkat till dig i min blogg och jag hoppas det är ok.
Ha en tevlig helg!

Hej från mig,
Eivor / Ejja
www.eivor.blogg.se