onsdag 14 januari 2009

Premiär & Dopkort

Nu är ni säkert nyfikna, vad är det för premiär hon har varit på?? Jag ska genast göra er besvikna för det är inte en sån premiär nää, det är en mycket bättre premiär, jag har nämligen ätit årets första semla idag!! Jag brukar inte vänta till fettisdag, så länge kan jag aldrig vänta men 14 januari det är nog rekord. Gott var det i allafall och nu längtar jag bara tills jag får sätta tänderna i nummer två. Men det dröjer nog ett tag, man måste ju tänka lite på det årliga nyårslöftet (som alltid brukar falla i glömska ungefär 14 dagar efter det är uttalat.)
Nåja, nu till nått helt annat, det är väl scrap denna blogg ska handla om. Jag har fullt upp i min lilla hörna, sax, lim och pennor glöder för tillfället. Håller på med Sessans julalbum, några utmaningar och ett x antal beställningar. Det är så kul, önskar bara att jag kunde sitta mycket mycket oftare och då hör jag ändå till de lyckliga som har minst nån timme per dygn märkt bara för scrapping. Vad ska jag visa idag då, det blir ett kort igen. Fick för ett tag sen en beställning på ett dopkort till samma lilla kille som jag gjorde de två bebiskorten till. (visade dem i ett tidigare inlägg) Som tur var hade jag ännu en uppsättning "killpapper" (om man nu får säga så) så att kortet skulle skilja sig lite från de två övriga. Sen fick det gå lite i vintertema med snöflingor på mönsterpappret och även i dekorationen.Den gulliga stämpeln har jag fått låna av min svägerska.
Nu ska jag fortsätta med alla mina projekt, ha det bra Kram på er /Emma
Stämpel: Från Magnolia
Alfabete: QK Paige Classic
Text: Microsoft Word (Magik)

6 kommentarer:

Karro sa...

Åh.. Semla!! Så fantastiskt gott.
Fint kort som alltid! Stämpeln är bara för söt...

ScrapMi@ sa...

Men inte kan du väl fresta med en semla....sitter så långt från en semla jag kan komma ;-) Semlor är mina absoluta favvobakelse :-)
hoppas det smakade utmärkt!!!!
Jättefint kort helt i min smak, ljuset är det en dies eller vad är det?
Ha det gott!!!
Kram/mia

Glimmis sa...

Visst var det UNDERBART med årets första semla... jag tog min i tisdags... *fniss*

Kortet är jättefint.

Ha det bra. Kram //e

MalinL sa...

Vilket underbart kort!!

Och vad gott med semla!! Men jag brukar alltid försöka at hålla mig tills det är den rätta dagen.. men åh! *längtar*

Catta sa...

Jag tänkte allt på dig när jag såg den första annonsen om semlor i tidningen! Längtar tills du har bakat dina egna, dom brukar vara jättegoda! Kanske till imorrn?? *Bedjande* =)
Jättefint kort till Vegas, gillar verkligen snöflingorna som får sticka ut under blommorna. Kram!

Glimmis sa...

skicka mig din mail så ska jag beskriva hur du gör... =)

roligt du tyckte om den =)