söndag 25 januari 2009

Homestyling

Bloggen har genomgått en homestyling igen, blev less på färgerna grönt och rosa och har därför gått över på grönt och svart nu. Man måste ju variera sig lite iallafall :) Sen har jag även bytt ut min sigantur, blev inte så nöjd med den förra men nu känns det bättre. Så nu får vi se hur länge jag har det såhär. Ska inom kort uppdatera min länklista också men jag hann inte det idag.

Helgen har varit fullproppad med aktiviteter och bara roliga aktiviteter dessutom. Fredag var jag och hälsade på Karro på dan och sen blev det After work på kvällen, en härlig bufeé, riktigt gott var det. Sen såg vi Lets dance hos några vänner. Lördag åkte jag upp till C och det var tänkt att vi skulle scrappa hela dan medans killarna var ut och körde skoter, tyvärr blev det inte så myckert scrappande men trevligt hade vi iallafall till största del. Sen hade vi så tur att vi blev bjudna på middag där, så jag har som inte lagt nå mat i helgen känns det som. Vilken lyxhelg. Jag hann iallafall scrappa ihop en Lo under lördagen. Det blev ännu en Lo till mitt BOM album, denna med ett foto på migsjälv när jag var 2 år. Jag har alltid gilllat detta foto, varför vet jag inte för det är inte kopplat till nån speciell händelse eller så, jag gillar det bara. Jag har använt mig av en skiss från MiMa´s Scrapbooking. De har en skisstävling där som pågår till på tisdag, ni kan ju gå in och kika om ni är nyfikna. Här kommer iallafall skissen och min tolkning.
Stämpel: Swirl från Stämpelboden
Alfabete: QK Abigail classic, QK Washington Grand, QK Paige Classic
Journalinruta från
Mirabyll

Pappersrosetten längst ner till höger (finns även på detaljbilden nedan) har jag liftat från en blogg tyvärr har jag nu ingen aning om vars, så om du som kommit på den är in här så all kredit till dig :) Eftersom den blev så bred såg den så tom ut på mitten så jag satte dit en knapp och en öglepinne med pärlor på.

Det var allt för idag, ska se om de är nån bra film på TV och göra semlorna som jag har bakat idag färdiga. Ha det så bra och på återseende.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar LO vännen! Jag ser att lite dekorationer har kommit till användning =D Jag dekorerar alla mina grejer med metall nu så dom ser ut som små blingbling haha=)

Vet du att jag vaknade imorse och hade drömt om en kamera som var så fantastisk...jag har bara en liten fesen 7,1 mpx med typ 4 ggr zoom som är helt värdelös på nära håll=( Satt mig och surade ihop eftersom kameror är så jäkla dyra...men när jag såg väskan blev jag på bra humör igen haha=) Nu sitter jag här och hoppar av spänning! Hoppas den kommer snabbt så jag får ta ut den på en prommis ;P

Ha en härlig måndag!

Kram!

Karolina sa...

Ååhhh! jag kommer snart på besök för du vet väl att jag på "äldre dagar" har blivit mycket förtjust i just semlor :) Så det var därför du inte följde med till oss i dag, två gånger dessutom, kunde ju tro att man förargat dig *fniss*.
Bloggen ser hur cool ut som helst och den där signaturen är Såååå snygg. Tror att du ska få fixa en sådan till mig också.
Jag har också sett den där rosetten inne på någon blogg och det är så fränt, desto fränare blev det med en knapp och nålar, vilken jag också har använt mig av idag....
Kramelikram från svägerskan

Karro sa...

Va kul att du fick till bloggen tillslut, den blev jättesnygg!
Vilken cool LO, du är ju för söt.
Jag hittade ett kort på dig och mig i nattlinne i din säng när vi är ca 5 år och jag sover över hos dig första gången. Tänk va mycket kul vi hade för oss när vi var små.. :)

Catta sa...

Jiihaaa! Vilken förändring! Vi satt visst och tänkte på samma sak du och jag ikväll =0) BOM:en blev jättesnygg, jag gillar skarpt att pappret tar upp tapeten på fotot. Kram

MalinL sa...

Vilken härlig helg du har haft!
Och verkligen snygg lift på bloggen!
LO'n blev jättefin.. och det är en cool bild på dig! :)

Carola sa...

WAOW Vilken blogg-lift!!! Sååå snyggt! Och vilken cool BoM-LO Du gjort. Nu är jag bara så ruskigt nyfiken på hur man får till en så där snygg signatur oxå....
/Kram Carola

Anonym sa...

sidan blev jättesnygg i grönt!! Åh semlor, men så duktig du är... jag hinner inte ens TÄNKA på att göra semlor :(

ScrapMi@ sa...

WOW vad snyggt det var här inne fräscht o jag får nästan lite vårkänslor...hihi!

Härlig LO med fin fina dekos och glada färger!!
Hoppas semlorna smakade bra!

Karin sa...

Vilken cool layout! Rikitgt härlig! =)
& så fint du har fått det här ..

fast...*muttrar lite* hur man nu kan tröttna på rooosa.. *fniss*

Kram!

Anna Ekman sa...

Hmm, jag tyckte att jag lämnade en kommentar här. Nåja, tack för inspirationen med "pinnen" på knappen, jag har några pins som jag inte vet vad jag ska hitta på med, men här kom ett fint uppslag.

Glimmis sa...

jättefin makeover! Och är så imponerad av dina BOM LO:n. superfina

Kram //e