måndag 18 augusti 2008

Spegel, spegel

Ungefär i samband med att min lilla sessa fyllde 1 lyfte vi ut våran enorma spegel ur förådet och placerarade den på golvet där hon lekte. En helt ny värld öppnade sig för henne och hon kunde sitta hur länge som helst framför spegeln och roa sig själv. Hon vinkade, hon pussade och kramde, hon kände, vände, vred och skrattade. Vilken underbar leksak. Och scraparazi som man är såg jag ju det berömda "scrapmoment" (som en av mina vänner brukar säga) och med kameran i högsta hugg fotade jag när hon inte såg mig. Det blev helt underbara kort om det inte hade varit för den stökiga bakgrunden. Kom dock undan detta lite genom att göra fotona svartvita och runda i formen. Lyckades också äntligen få användning för ett av de första papprena jag införskaffade. Ett genomskinligt papper med medaljongmönster på. I detta fall och lite sönderklippt blev de utmärkta speglar. Detta blev resultatdet.
Sov gott Kram Emma
Alfabete: QK Finale grand & QK Paige classic
Siffror QK Sophisticate mini

5 kommentarer:

Karolina sa...

Emma!!! män va ha dö gjårt!!! (försök till ett härligt Vanja uttal) så att du fattar min förtjusning :)
Den är ju HUR fin som helst. Ramarna, rubriken som även är spegelvänd, blingstenarna, texten längs raden, ja ALLT är ju så välkomponerat för att inte tala om FOTONA! Bra gjort.

Lisse sa...

Så otroligt läckert! Jag fattade inte ett ord av hur du har gjort, men det gör bara att jag tycker att det är ännu häftigare!

Catta sa...

Vackert! Lillstumpan gör sig ju verkligen på bild och det är ju uppenbarligen som du säger, släng aldrig någonting! Du vet aldrig när du får användning för det... =) Kram

Anonym sa...

UNDERBAAAR LO!!!
förresten har du en liten sak at hämta i min blogg ;P

Kram!

MalinL sa...

Helt otroligt vacker!! Den är så klassisk!!