måndag 25 augusti 2008

Förkyld

Jag har åkt på en hejdundrande förkylning bara sådär, kände mig riktigt pigg igår på dan men på kvällen var det som om nån bankade ner mig totalt så nu är jag nästan liggande, så fort jag får möjlighet iallafall. Jag är inte jättedålig det är att överdriva men jag kan tänka mig att det är så här det känns när en kille är riktigt körkyld ;)

I går fyllde min svärmor år så vår familj var där och uppvaktade henne tillsammans med min svägeska och hennes familj. K fixade blomarrangemaget och jag fick göra kortet. Har varit lite dåligt med inspiration på kortfronten nu ett tag men som tur var så var jag på stan med min vän C och hon började tala om ett fönsterkort som hon hade sett på Jea´s tankerum och som hon var sugen på att testa. Jag nappade genast på iden och ville prova jag också. Eftersom jag har totalt köpstopp kunde jag varken köpa embossingpulver eller genomskinligt papper men kortet skulle jag göra ändå så man tager vad man haver, det blev bakplåtspapper vilket faktiskt fungerade utomordentligt bra. Sen besökte jag byns egna lilla scrapbutik där man hämtar saker gratis (det räknas alltså inte in i köpstoppet, eller hur K;) och där lånade jag lite embossingpulver. Jag är faktiskt nöjd med resultatet ska faktiskt göra ett till sånt här kort nu på en gång det var jätteroligt. Tack Catta för den strålande idén hoppas du också testar. PS. I början på veckan fick jag även låna Cattas Promarkers, hon har erbjudit mig flera gånger men jag har avrit sträng med migsjälv och sagt, nejtack då slutar det bara med att jag också måste köpa dem, men nu skulle jag färglägga så månda motiv så jag kunde inte hålla mig längre. *Djup suck*!!! Så nu blir det Promarker för hela slanten på mässan i Gävle (ska givetvis stå Göteborg, ingen ide att ens försöka sig på en undanflykt för felskrivningen alla vet ju redan att jag är så här). Vill inte verka negativ, stort tack för lånet Catta, de är UNDERBARA!!
Kram på er Emma
Stämpel: Från Suger Nellie (Luca och Nellie)
Alfabete: QK Paige mini

PS: Kanske skall tillägga att alla våder i Sessans rum nu sitter på sin plats. De få bubblor som nu finns på väggarna kan man inte skylla på limmet de är nu rätt och slätt förarfel :) men jag blev nöjd med resultatet.

8 kommentarer:

Karolina sa...

Nej men usch och fy, blev du sämre det var ju inte nå kul :( Hoppas att du kryar på dig under dagen då, antar att det är många vänneravsnitt som tittas på idag.
Ja kortet har jag ju sett i verkligheten och det var superduper fint och något helt annorlunda. Köpstoppet som du har (tilldelat från mig) räknas inte när man kommer till mig och "köper" saker :)
Men en sak undrar jag, vad ska du på för mässa i Gävle?, jag ska då till Göteborg.
Kryapådigkram från mig.

Helena sa...

Jättefint kort.
Jag målar bara med promarkers sen länge tillbaka och det är helt suveräna.=)
Åh ska du på mässan i Göteborg.....vad avundsjuk jag blir.
Malin och jag får nöja oss med mässan i Gävle men det är inte fy skam det heller.
Det finns shopping och en massa härliga människor där.=)
Krya på dig vännen!
Kram

MalinL sa...

Inte roligt med förkylning.. åkte själv på en dunderförkylning med feber och allt här i helgen (då jag naturligtvis var tre-ledig och yngsten fyllde 1!!!) så jag hoppas att du blir frisk snart!

Och det är ett helt fantastiskt vackert kort!

Karro sa...

Men usch vad det härjar förkylningar... Hoppas du piggnar till så att vi kan ta våran "hårfärgardag" i veckan.
Vilket otroligt läckert kort! Du ska få förklara för mig sen hur du har gjort. Snyggt var det då!
Krya på dig pimmi!!
Kram

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig!
Kortet du gjort är ju KANONfint!! Härliga färgen, mycket snyggt.

//Eivor

Catta sa...

Kortet blev ju helt underbart! Jag har faktiskt gjort en variant själv, men till en 15-årig killkusin så det är lite "tuffare" stil. Gick det bra att embossa på bakplåtspapper?? Du är helt underbar med dina lösningar, ingenting stoppar dig! =)
J sa att du också åkt på en förkylning, tycker synd om dig, jag har fortfarande min bankande bakom pannbenet ... Vi kan väl träffas när mängden baciller har gått ner? Kram

Karro sa...

Ville bara tipsa dig om en tjej som lottar ut entrebiljetter till mässan i göteborg :)
http://cissi74.blogg.se/

Karro sa...

Åh shit.. är det 1:a september redan på måndag??
Då är det bara hoppas att L är på sitt allra bästa humör och låter mamma scrappa en massa i veckan :)