fredag 25 juli 2008

Borta bra

men hemma bäst. I natt kom vi hem, det blev en lång bilresa, men vad gör väl det när man har haft en kanonbra semester. Toppenväder, god mat, trevligt sälskap och en helt ny stad med nya scrapmöjligheter. Jag har letat stockholm (och gävle) runt med ljus och lykta efter scrapaffärer men det har väl gott sådär måste jag väl erkänna. Hittade inte så mycket som jag ville ha (konstigt nog) men lite blev det allt :) och mina medresenärer har inte klagat en enda gång. (ännu konstigare) Utöver detta letande har vi hunnit med mycket annat också. Djurpark, släktbesök, allsång på skansen, sommarkväll i gävle med bland annat BWO, 5 rätters lyxsmiddag på skärgårdskrog (+++++ av 5 möjliga), gamla stan, IKEA och en tripp till en skärgårdsö. För att sammanfatta: Vi har haft det TOPPEN!!! Trots detta var det så skönt att vakna i sin egen säng i morse, kliva upp och in i sin egen dursch och sen äta sin egen frukost. Ombyte förnöjer men jag säger som många andra "borta bra men hemma bäst". Och som grädde på moset har jag nu fått lite tid över efter all uppackning, städning och mys i solen och äntlingen fått sätta mig ner i mitt lilla scraphörn -hemma ÄR BÄST!
Stämpel: Från Sarah Kay
Alfabete: QK Finale Grand & QK Paige mini
Siffror: QK Abigail classic
Magnetstämplar Providence från Making memories
Här kommer ett beställningskort som jag nu änligen kan visa. Har använt ännu en av mina nya Sarah Kay stämplar, de är så kul att göra kort med dem de är så fina. Fick även lite punchinella av min svägeska som kom väl till pass, i detta fall fick jag inspiration av kycklingarna på bilden och tillförde därför lite"hönsnät" :) Nu ska jag fortsätta scrapa, har så mycke ny inspiration hoppas även på att få ihop en dubbel LO som legat på mitt bord i typ en månad. Men nu kanske. Ha det bra Kram Emma

5 kommentarer:

Catta sa...

Men hjälp, även om jag är hemma så är jag sämre än dig på att kolla bloggar, kan jag skylla på det vackra vädret? Så roligt att läsa att ni haft det bra och allsång på skansen?! Jag blv då rent avundsjuk, så roligt! Det är underbart att göra så många aktiviteter dom möjligt när man är bortrest, för då ger man sig tid... Hoppas Johan hade det bra, jag kan knappt föreställa mig maten han lagar, mmm.
Jättefint kort, härlig färgkombination! Ibland önskar jag att det var jag som kom på vissa alster, det här är ett av dom! Kramar!

Anonym sa...

Vilket fint kort det var till Sara, älskar färgena!

Helena sa...

Välkommen hem vännen.
Härligt att ni haft det så bra.=)
Jättefint kort.
Ha en skön kväll!
Kram

Karolina sa...

Hallihallå! Nu är vi också hemma, kom igår kväll. Så bra att ni har haft det toppen, längtar tills vi får träffas så man får kika på alla inköp eftersom jag själv inte har köpt EN ENDA scrapsak, det du!
Kram på dig

Anonym sa...

Vilken härlig semester! =D ni hann med en massa!
Kortet är underbart sött!

Ha en mysig kväll!

Kram!