torsdag 9 juli 2009

Sommaren är i full gång

Det är så lätt att bara gå och vänta på sommaren, tanken på att "snart kommer sommaren" dyker upp i mitt huvud då och då. Det är så lätt att glömma att vi snart är i mitten på Juli och sommaren faktiskt redan är i full gång.
Jag är fortfarande mammaledig eller rättare sagt på mammajobb, (förstår inte riktigt den som kom på just ordet mamma"ledig") Semester är det rakt inte att va hemma med barn men det är ändå den roligaste och mest givande tiden hittils i mitt liv och snart kommer det en till liten krabat och då har man två personer att ge all uppmärksamhet och kärlek till :) Men när man har varit hemma i nästan två år kommer man så småningomen till den punkt när man börjar fundera på hur man nångång ska ha tid att börja jobba igen. Man har ju hur mycket som helst att göra redan som det är så hur ska man hinna ett jobb också?? Speciellt nu under sommaren, då man ska försöka vila och återhämta sig, man har aldrig som mycket att göra som just då. Och det mest sjuka av allt, det är ingen annan än en själv som ställer kraven på allt som "måste" göras. Detta långa dravel gick upp för mig i morse när jag låg och tänkte på allt jag måste hinna göra dessa sommarmånader. Har just nu bestämt mig för att inte pressa mig själv förmycket, (det har varit mycke den sista tiden) utan mera ta dagen som den kommer, och ta vara på sommaren som faktiskt redan är HÄR, och är i full gång. Ska i fortsättningen försöka njuta av varje sommardag som kommer och går, så att sommaren inte bara går förbi utan att man märker det.

Nog om detta, jag har en Lo att visa er. Gjorde den efter en skiss på veckans skiss åsså blev det ett inspirationsalster till månadens tävling på NorthernLightScrappers. Man skulle inspireras av ordet sommar och dekorationen skulle till största del bestå av större grupperingar av blommor.
Så jag fick äntligen använda mig av mina fina små rosor på en LO, har velat göra det ett tag men inte vetat vad jag skulle göra. Nu blev det en Lo från midsommar förra året, som var Sessans första midsommar. Så här blev resultatet.


Nu ska jag iväg och hämta min lilla Sessa som har sovit hos farmor och farfar i natt. Hon har varit borta i ca ett dygn och jag längtar redan efter henne. Visst är livet underbart!!


5 kommentarer:

Lisse sa...

Oj vad du är klok. Man väntar och väntar på att sommaren ska börja, men den är ju redan här. Och givetvis måsta man försöka se till att hinna njuta av den och inte bara stressa sig genom den och vänta på bättre tider.

Karin sa...

Vilken underbar sommarLO! Jättefint med alla blommorna! =)
kram!

Malin sa...

Men jisses så söt LO...men det är väl inte så konstigt med tanke på hur söt modellen är ;)

Ha en riktigt härlig helg!!

kram!

Malin sa...

STOPP!! Jag visste inte att du är med barn!!!!! STORT GRATTIS!!! =D=D=D!!!! Vilken överraskning=)

Kram!

Catta sa...

Du har så rätt min vän! Vi måste komma ihåg att sommaren är här och nu, den är inte på väg...
Kram Catta