måndag 27 juli 2009

Fest hela helgen lång

Allt började i Torsdas. Vi åt grillmiddag på stugan tillsammans med släkten. Mina kusiner från stockholm var uppe så det blev en härlig skara med folk. Sara fyllde 16 år och mamma hade beställt ett kort åt henne. Det gick i rosa och grönt. Hade även gjort en matchande liten presentask åt henne i samma papper.
Stämpel: hÄnglar & stÄnglar
Alfabete: Quickutz Finale Grand & Paige Mini
Siffror: Quickutz Paige Classic

Senare på kvällen åkte jag och J på festival här i stan. Riktigt härligt, vi lyssnade på Måns åhh så bra han är. Sen tog vi en sväng till kittelfjäll, ett av de stora öltälten å där var det folk vill jag lova. Inte undra på att det känndes tomt på resten av festivalområdet, när alla var på ett och samma ställe. Härlig stämning!! Vi åkte hem strax före 01.00 ungefär samtidigt som regnet blev alltmer ihärdigt.

Fredag morgon uppvaktade vi vår lilla Sessa som fyllde två år. Kan ni tänka er, TVÅ år har redan gått sen hon kom till oss vår lilla älskling edast 2,5kg och 46cm, och nu är hon stora damen. Det blev massor med paket och tårta förståss.
Fredagkväll var vi bortbjudna på middag hos några bekanta. Vi åt grillat och det var sååå gott.

Lördag var vi på 40 års kalas hos min ingifta moster, massor med folk och barn som trotsade det ihållande regnet och ändå var ute och lekte. Vi åt så mycket gott, en härlig sommarbuffe. Två kort hade jag gjort till henne. Ett från migsjälv, lillebror och mina kusin & ett från min mamma och hennes syskon. Först ut är kortet som vi gav bort, det fick gå i Turkost medans Mammas kort gick i grönt och rött. Mönsterpapprena till båda korten är från My Mind´s Eye, Wild asparagus.
Stämpel: hÄnglar & stÄnglar
Alfabete & Siffror: Quickutz Paige Classic

Stämpel: Magnolia
Alfabete & Siffror: Quickutz Finale Grand

Vi avslutade helgen med Kalas för lilla Sessan hela söndagen, först alla kompisarna och sen släkten på eftermiddan. Det var fika, tårta och pajer. Jag vill lova att det var en trött familj som gick och la sig på söndagkväll. Men vilken härlig helg vi har haft.
Ha det bra alla.

1 kommentar:

Anna sa...

Åh, så sött kort på Nelly! Du får gratta henne i efterskott från oss..:-)

Vilka underbara kort, härliga färger oc dekorationer!

Kram// Anna