tisdag 3 februari 2009

Spruta & Scrapträff

Hallåjsan, idag har jag och Sessan varit på 18 månaders kontroll, hon skulle få ytterligare en vaccinationsspruta. Förberedd som man är hade jag laddat med nappen, snutten och tusentals kramar och pussar för den hysteriska gråtattacken som skulle komma (och som alltid brukar komma i samband med dessa sprutor) men tjiiii fick jag. Sessan tittade på sputan hela tiden men sa inte ett enda pip. När allt var klart fingrade hon lite på plåstret vände upp sitt ansikte mot mig, skakade på huvudet och sa.... OJOJOJ. Sen var det full rulle igen. Tänk vad de tål mycket de små liven.
Men nog om detta i går var det scrapping för hela slanten. Åkte ner på bibblan och satt och scrappade där från 16.00 till 20.00. Det var så trevligt. Inför denna träff hade vi dessutom en utmaning, eller rättare sagt en tävling. Vi fick en skiss som vi skulle inspireras av, på träffen visade vi upp våra alster och lämnade sedan kvar dem på bibblan. De skulle nämligen sättas in i en monter och sen ska alla bibblans besökare få rösta på bidragen och nästa gång vi träffas (om en månad) kommer en vinnare att utses. Riktigt kul ide faktiskt!
Om jag ska vara ärlig hade jag lite svårt att veta vad jag skulle göra av skissen men så damp mina nya masks från Tim Holtz ner i brevlådan tillsammans med lite distress ink. Och då började hjärnan att jobba. Det var riktigt kul att använda dessa masker. Både cardstock, fotomattan och tagsen var vita från början men jag färgade dem med distresserna i olika nyanser och stämplade sen lite på dem. (Längst upp i vänstra hörnet är det 4 genomskinliga cirklar som tyvärr syns lite dåligt). Här kommer iallafall skissen och min tolkning.
Återkommer med information var skissen kommer ifrån
Stämplar: Text från Inky Wings, Swirl från Stämpelboden
Mask från Tim Holtz
Alfabete: QK Paige classic, N.et utskrivet från datorn
Siffror: QK Paige classic
Inspirationen till tagsen med siffrorna på har jag fått från Hoppetossan

Det var allt från mig idag, sov så gott

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så snygg LO!
Vi var på 18 månaders besöket för ett par månader sedan...Max började skrika när han såg doktorn och skrek sig igenom hela jäkla besöket. Det var nog det värsta jag har hört! Jag var svettig, barnmorskan var svettig men doktorn bara smålog =) han var väl van antar jag ;)

Kram!

MalinL sa...

Oh verkligen en underbart läcker LO! Hoppas du vinner!

keytan sa...

Du är så äckligt duktig!
Det var en jätte trevlig träff på bibblan men när jag kom hem blev jag magsjuk och det var mindre trevlig.

Vad duktig sessan var hos läkaren =) det är nog mammorna som oroar sig mest...jag kommer ihåg hur det var.
kram på dig!

Carola sa...

Din LO är verkligen superläcker och ännu läckrare i verkligheten. Så alla som inte sett den IRL måste fara på bibblan och titta =)
Och jag vill oxå beställa såna där masks från Tim Holtz ;)
/Kram Carola

Anonym sa...

Hej hej!!
Du har en liten sak att hämta inne hos mig!
Vi ses på tisdag...

Catta sa...

Riktigt läcker LO, lite ovanlig din stil. Iofs är det ju din stil att prova nya saker- den här gången lyckades det superbra! Dessutom är det ett riktigt bra kort på er. Tack för igår! Kram

ScrapMi@ sa...

Åh vilken läcker LO, härliga detaljer och snyggt med bara bruna toner.
Ha det gott!!
Kram/mia