onsdag 10 september 2008

Paradiset på jorden

Har just läst svägeskans bloginlägg och jag kan bara hålla med, i helgen har vi besökt paradiset. Det är inte lika farligt som det låter, vi har varit på scrapmässa i göteborg INTE varit utsatt för någon näradöden upplevelse. Men paradis det var det hursom helst och det var inte bara EN påse som bars hem till hotellet den helgen. Påsbärandet har dock sina nackdelar, svägerskan fick erfara detta när hennes ena finger tappade känseln vid lördagens slut (och hon har fortfarande inte fått tillbaka den) Jag klarde mig undan detta tack och lov men vi utarbetade ändå en bättre strategi till på måndagen då vi skulle på stan och shoppa, då tog vi med den lilla kabiväskan på hjul och drog alla inköp istället. Mycket smart drag!! Vad har vi då gjort i göteborg?? Egentligen räcker det att förklara detta med ett enda ord SHOPPAT!! Men helgen var så mycket mer, vi har haft det så roligt, semester, god mat (förutom den sista måltiden som bestod av en hamburgare från en kedja som jag av olika anledningar inte nämner namnet på. Frukosten var kanon, hotellrummet jättefint, nära till centarlen, stan och gångavstånd till mässan. Det blev dock bara en promenad dit för lördag spöregnade det och när vi skulle hem hade vi så mycket att bära så vi orkade helt enkelt inte gå :) Men söndag gick vi, svägerskan var kartläsare och vi hittade dit på första försöket. Inte dåligt för att vara oss. I övrigt har vi bara myst och mått gott, helt enkelt en underbar semester.
Nu är ni säkert lite nyfikna på va djag har handlat...... Det blev lite av varje faktiskt.
Punchinella, stämplar, grunchboard (hur nu det stavas), BIA-maskin (tillsammans med svägeskan), CB embossing die, papper, lite metall, band, blommor, journaling, tickers, embossingpulver och mycket, mycket mer. Och sist men inte minst (trumvirvel) mina efterlängtade PROMARKERS. Nu ska det pysslas, har så mycke inspiration, 2minialbum och 2 LO, har jag redan upplagt i huvudet så nu har jag inte tid att prata med er mer jag måste SCRAPPA!!! Men vi hörs, kram på er alla. Och en sak till...... Nordiska stämpel och scrapmässan i göteborg är INTE överreklamerad, det är Paradiset på jorden!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara hålla med.
/svägerskan

Helena sa...

Jag kan tänka mig att ni haft en kanon helg.=)
Malin och jag pratade igår om att vi skulle försöka åka ner nästa år.
Vad mycket fint du köpt.
Jag hittade en hel del på mässan i Gävle också.=)
Ha en härlig dag min vän!
Kram

Catta sa...

Underbart tjejen, jag är SÅ nyfiken på vad som kommit med flyget hem. Måste komma förbi en dag och titta genom allt och höra hur ni haft det! Hoppas verkligen att pennorna faller dig på läppen. Kram!

Anonym sa...

Vad mycke fina grejer du verkar ha köpt! Måste erkänna att jag är ganska avundsjuk på er som for dit! Ha det bra!!!

Anonym sa...

Förstår att Du varit i paradiset. Det är väl bara till att börja spara för att åka till våren ;-)
Kram!
/Mia