torsdag 4 september 2008

Göteborg

Nu är det äntligen dax, i morgon åker jag och svägerskan på Nordiska stämpel och scrapmässan i Göteborg. En hel helg ska vi vara borta, kommer inte hem förrän sent måndag kväll. SÅ KUL!!! Och vilken semester, 3 nätter på hotell med hotellfrukort bara det!! Har aldrig varit ifrån min lilla sessa så länge men det kommer nog att gå jättebra, hon är i goda händer. Och jag kommer också att vara i goda händer (dvs. scrapens goda händer :) Jag längtar då så mycke men en smula nervös är man ju alltid när man ska ut och resa, det pirrar lite sådär i magen då man ska sova (har förövrigt skyllt min dåliga sömn de sista nättena på den förfärliga hostan man jag vet då inte.... när det väl kommer till kritan kanske det är resfebern det beror på :) (Hostan är då förövrigt mycke bättre nu.) Men lite resfeber ska man ju ha när man ska iväg, det hör ju till. Har suttit hela färmiddan (dvs. den tid på sessan sov middag) och tittat på olika webbshopar, det finns väldigt mycke som jag behöver. Japp det är sant det är inte bara sånt jag vill ha det är sånt jag verkligt BEHÖVER. Så jag hoppas att det är jättelite folk på mässan, mycke grejer och superbilligt!! HAHAHA, jag vet hur det låter men man kan ju alltid hoppas. Handla ska jag då göra i vilket fall som helst. Om jag hittar nått.
Nu till en annan sak, jag måste ju hålla det jag har lovat så därför kommer nu det andra kortet till min mormor, det som var ett beställningskort och som var fast i kameran. Än en gång är det ett fönsterkort. (Tyvärr blev det lite suddigt på bilden men ni ser nog helheten ändå) Har inte hunnit köpa nå smörgåspapper så kan tyvärr inte yttra mig om hur det var att embossa på än. Kör fortfarande med bakplåtspapper, det går bra att använda om man är väldigt försiktig med motivet så att man inte skrapar på det. (kanske dock inte att rekommendera om man säljer kort och vill att det ska va extra stadigt) Denna gång har jag dekorerat kortet med en blomranka, hittade så söta metallblommor när jag var i stockholm och dessa har jag nu invigt (de sitter i mitten på blommorna) lite svåra att fästa men de var faktiskt fina.
Nu ska jag sluta surra, ska packa färdigt, göra middag och försöka göra lite slingor i håret. Vi får väl se hur det går. Ha de bra vi ses Kram Emma
Stämpel: Suger Nellie (Sweet Art Ebony)
Alfabete: QK Paige mini
Siffror: QK Abigail Classic

9 kommentarer:

Karolina sa...

Jag som trodde du menade mina goda händer, tills jag läste att det var scrapvärldens, harkel, ja, ja.
Vilka härliga färger på kortet, gissar att mormor blev glad.
Kläderna är framlagda i hög och packas i kväll. Slingor?, har du gett dig på håret själv, du skulle ju komma till mig och färga det.
Vi syns i morgon, någon lisa för mig blir det inte, jag har den i huvudet, om den är så kort? inte alls men då kan ingen klaga på att jag har handlat så mycket som jag egentligen inte var ute efter :)

MalinL sa...

Helt uuunderbart kort!
Och vad roligt att åka på mässan!

Catta sa...

Jättegulligt kort, kan tänka mig att hon blev nöjd (både beställaren och morm). Den var verkligen användbar den där spetsen, väldigt behändig storlek...
Ha det JÄTTEBRA på resan och kom hem HELT BLACKA! Ser fram mot att se fynden och höra om resan. Kram C

keytan sa...

Tack för senast. Ha en riktigt skön helg med en massa kul och ännu mer massa shopping.
Gu va fin spegel LO:n var. ååååhhh.....NÄR JAG BLIR STOR SKA JAG BLI LIKA BRA SOM EMMA PÅ ATT SCRAPPA bara så ni vet.
sköt om dig tjejen.
kram

Helena sa...

Vilket jättefint kort.
Ja att du inte hittar något att handla är nog ingen risk.=)
Ha en härlig helg i Göteborg vännen & var rädd om dig!
Kram

Karro sa...

Hmm.. måste gå på "göra fönster kort kurs" hos dig tror jag. Har du nån sån kurs snart? :)
Ha nu så jättekul i helgen och shoppa loss ordetligt (inte för att jag tror nåt annat) :)

Anonym sa...

Jättesött kort =D
Hoppas ni hade det bra på mässan och shoppade mycket=)

kraM!

lillis70 sa...

Hittade hit av en slump men jag är så glad för det! Jätte fina kort du gör!

Anonym sa...

Kortet är ju bara sååå fint, söt och fint till en äldre dam.
Gissar att Ni haft det härligt i Göteborg, spännande att se vad du handlat.
Tänkte bara hojta till om att det finns en liten utmaning till dig på min blogg...

KRAM från mig,
Eivor