söndag 31 oktober 2010

Pyssel

Jag och Sessan pysslar för fullt. Det är så mysigt, nu har julpysslet kommit igång på riktigt, vi målar tomtar, färglägger granar, stansar ut gröna kvistar mm. För några dagar sedan bakade vi lussekatter i lera, Sessan tyckte det var så roligt, hon bakade givetvis sina egna bullar och målade på dem så att de såg gräddade ut, väldigt gräddade blev de för det var ju så roligt att använda stämpeldynan ;) (idén fick jag från Mariante)
Sen åkte krympplasten fram och det blev jultags, snöflingor och så krympte jag min handgjort av Emma skyllt, det blev riktigt läckert.

Sen har det blivit lite annat än julpyssel också. En vän i vår födelsadagswap fyllde år förra veckan så till henne levererade jag en liten påse fyllt med pyssliga saker. Som ni ser har min nya punch från Martha Stewart kommit till användning. (den används mycket flitigt just nu:))
Det känns verkligen kul att få lite tid till pysslet igen, det är så roligt och nu hoppas jag på mer, mer , mer tid för jag har påbörjar julkortstillverkning, chokladkakeöverdrags tillverkning och flaskdekorationer. Hoppas kunna lägga ut bilder på allt inom kort.
Ha det bra alla.

4 kommentarer:

Lisse sa...

Vilka fina lussekatter, vad kul att lilla Sessan börjar vara så stor att hon också kan pyssla!

Vera.m.fl sa...

Din nya punch är superläcker! Jag förstår att du gärna använder den till både ditt och datt ;)

Sen har ni fått till frestande lussekatter! Mina som jag gjorde i fjol ligger fortfarande oanvända, kanske måste ta tag i det hela och klistra in dom på något julkort :)

KRAM

Mummylade sa...

åååh så mycket snyggt. Påsen är ju fantastisk!

Karolina sa...

Jag undrar vart jag har mina lussekatter som gjordes för 2 år sedan? Dom hamnade på några julkort med sedan då??? tål att funderas på...
Din blev riktigt fina och jag gissar att Sessans blev godast :)

Tagsen och ffa snöflingorna ser ut som riktiga godbitar, synd att man inte är ägare av någon krympplast.

Kul att du har kommit in i pysselilet igen och visst är det underbart när även dom små kan vara med, ibland.
Kramen från svägerskan