tisdag 2 juni 2009

Morsdag

Vilken härlig helg det har varit. Kanonväder, varmt och sorligt. Vi har varit på mina föräldrars stuga hela helgen och grävt och satt ut vattenvärme. Sessan badade i poolen i söndas och hon hade så kul. Plaskade och klättrde ut och in. I söndas var det ju även morsdag om nån nu har missat det. Mamma önsade sig nya handdukar och badlakan så det var vad som låg i hennes paket detta år. Ett litet kort har jag hunnit med också, har faktiskt provat mig på två nya saker, dels de små söta rosorna, de föll mig genast i smaken och kommer nog att finnas med på många projekt här framöver. Sen har jag även testat Pearl Maker, en fifig liten produkt från Panduro tror jag de är. Man gör sina egna "pärlor" dirtekt på pappret. Smidigt men inte alltid så lätt. I detta fall han jag dessutom kladda ut dem men man lär sig ju :)
I övrigt blir det inte så mycket scrappande just nu. Jag har ganska mycket som borde scrappas så egentligen är det nog bäst att jag sätter mig, har dessutom beställt hem lite nya stämplar så nu väntar jag med stänning på postbilen varje dag. Hoppas de kommer snart så jag hinner göra korten färdiga innen examen.
Nu ska jag faktiskt sätta mig en stund vid mitt lilla pysselbord, Sessan sover och det drar så kallt ute så det är precis lagom för lite scraptid. Kankse blir det ett till inlägg inom några dagar, jag har ju inte direkt varit nån hejare på inlägg här i bloggen den sista tiden. Ska verkligen försöka förbättra mig. Ha det gott alla och på återseende.
Stämpel: Magnolia
Alfabete: Quickutz Paige classic & mini

3 kommentarer:

Carola sa...

Dom är verkligen söta dom där rosorna. Jag gillar dem oxå helskarpt.
/Kram Carola

Anna sa...

vilket underbart sött morsdagskort!
Rosorna är ju bara för underbara, eller hur...!

Snart är det dags för en kaffe....eller vad säger du?

kram//Anna

ScrapMi@ sa...

Jättefint kort.....snyggt färgval o pappre´n matchar Du alltid så fint =)
Ja rosorna....visst är som fina...vill ha dom på allt.

Här är det oxå fint väder så jag kommer längre o längre ifrån pysselbordet.....men någon regndag kommer väl snart.....eller så får
jag ta till en regndans *ler*

Ser fram emot nya alster från Dej som alltid inspirerar mej!

Ha det gott!
Kram//Mia