söndag 21 juni 2009

Studenten och Midsommar

Jaa ni, nu är det som man skäms igen, nu har det både hunnit vara studenten och midsommar och vi är redan på den 21 Juni och inte ett inlägg så långt ögat kan nå. Och det värsta av allt är att jag faktiskt har scrappat så jag har ju saker att visa er men jag kommer mig som inte för att sätta mig vid datorn, kan det vara vädret och uteaktiviteterna kasnke?? Vem vet. Nu kommer det iallafall några studentkort. Jag gjorde ju faktiskt två stycken iår. Ett på beställning och ett till grannens pojke. Det blev även ett bokmärke/Blomkort till min kusin från vår familj.
Stämpel: Från Magnolia
Alfabete: Quickutz Paige mini
Stämpel: Flickan från Magnolia, Soffan från Pysselpassion
Magnetstämplar Providence från Making Memories
Bokstäverna: Chipboard från Maya Road
Stämpel: Magnolia
Alfabete: Quickutz Paige mini
Sen så har vi ju haft midsommar, vilken mysig helg det är. Vi åkte upp till stugen tillsammans med svärmor, svärfar, svägerskan och hennes familj. Tyvärr var det ganska så kallt och VÄLDIGT mycke mygg så i år blev det ingen sillunch ute på bryggan men lunch fick vi i oss iallafall och mysigt var det :) Gjorde 3 amå midsommarkransar åt barnen de blev så söta. Själv hade jag också krans på mid hela dagen. Är det midsommar så är det.
I dag har vi haft en härlig dag med strålande väder och ljumma vindar. Hela familjen har varit ute och njutit och byggt sandlåda. Nu är det inte så mycket kvar på vårt lekområdesprojekt på gården. Jag lägger nog ut en bild när vi är färdiga. Men nu är helgen till sin ände och en ny vecka börjar, för er som inte vet har jag ryckt ut på jobb nu i två veckor. Det är nästan två år (ja ni läser rätt) sen jag jobbade sist så jag var gode så nervös i måndas när jag tog på mig rocken och tryckte in den första kunde. Men det gick då bara bra. Det var faktiskt till och med ganska så kul att åka iväg och jobba några timmar varje dag, lite omväxling sådär. Nu har jag en vecka kvar och sen återgår jag till den för mig vanliga vardagen, dvs. mamma på heltid. Riktigt kul och mysigt det också.
Nog tjatat för den här gången. Ha det toppen och fortsatt trevlig sommar.

1 kommentar:

Malin sa...

UNderbara kort!

Ha en härlig dag!!

Kram