tisdag 10 mars 2009

Genomskinligt

Har äntligen tagit mig till min svägeska och fått en Lo fotad med hennes underbara kamera. Det gick nämligen inte alls med min egna, blev bara ett stort vitt fält oavsett om ´jag använde blixt eller inte. Vi hade en utmaning på scrapträffen som gick ut på att scrappa monokromatiskt. Jättesvårt!! Jag valde iallafall färgen vit och testade scrappa genomskinligt som jag såg i den senaste scrapbookingtidningen (dvs. jan/feb nummret, det har väl kommit ut en ny idag tror jag) Att scrappa genomskinligt var ingen lek direkt, ville dessutom ha en ram runt Lo.n så jag embossade med UTEE runt hela plastarket, jag har använt mig av vanligt laminatark, hörde sen att det fanns laminatark för laserskrivare som var extra värmetåliga, skulle ha använt mig av ett sånt så här i efterhand för det blev lite bubbligt, med det gick ändå ganska bra, bara man inte värmde så länge på samma ställe. Även fjärilen är embossad. Sen kom nästa problem, hur gör man journaling då man bara får använda en färg?? Förslag 1: man gör den svart och gömmer den!! en kanonide om det hade funnits nånstans att gömma den. Förslag 2: Man skippar den!! Tråkigt-då vet ju inte andra vad det riktigt hanlar om. Förslag 3: Hmm fick slut på förslag där. Men det hela slutade iallafall med att jag embossade min journaling. (De två tagsen längst ner i vänstra hörnet) Embossade tagsen men UTEE Pearl 3 lager, sen stämlade jag men magnetstämplarna och det gick riktigt bra faktiskt (på tredje försöket) På de två tagsen står det: i samma klänning. Fick även med lite vit jouraling på fotona eftersom man fick göra dem svartvita. Så här blev resultatet.
Alfabete: Quickutz Finale grand
Stämpel: Swirl från Stämpelboden
Magnetstämplar providence från Making memories

12 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt...du är så duktig på att prova på nya saker och resultatet blir alltid så himla bra! Jättesnygg Lo, må jag säga. Jag tycker den är lugn och harmonisk.

kram//Anna

Anna sa...

Men åhh så vacker. Riktigt, riktigt fin. Nästan så jag får en liten tår i ögonvrån..

På tal om nåt helt annat; Det vi åt på nyår, hur gjorde du potatisen och det andra i ugnen? Kryddor å sånt tänker jag?

Ha d bra. Kram

Karro sa...

Men alltså så otroligt fin!! Läckert med allt det embossade.
Vacker och annorlunda LO.

ScrapMi@ sa...

Men vilken underbar o skir LO, Du är otrolig att ge Dej på det där lite "omöjliga"......o allt som passerar dina händer blir till fantastiska alster =)

Du är jätteduktig o en stro inspirationskälla!!

Ses till helgen!
Kram//Mia

MalinL sa...

WOW gudars vad läckert!!! Snacka om svårt! Men oj vad du fick till det!!

Anonym sa...

Tycker fortfarande lika mycket om denna LO som när du visade den på träffen!! Helt underbar!!! Den här måste jag bara scraplifta nån gång... Kram

Glimmis sa...

Men så otroligt vacker den blev.
Har tänkt själv att testa att göra på genomskinlig plast men eftersom de är i A4 storlek så har det inte blivit men det fungerar ju när man gör 6x12 format (och med mycket snyggt resultat) som jag är så inspirerad av dig att börja med till en BOM.

Kram //e

PS. sa jag hur himmla fin LO;n blev... super super SUPERFIN! DS

Erica sa...

underbart VACKER LO!!!

så vackert m allt det vita!

Catta sa...

Den är så fin! En av mina favoriter, du är så påhittig och gör allting så grundligt. Är det okej om jag liftar din "snöängel-LO"? Jag gillade den idén också ;)
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! KRAM

Anonym sa...

Wooow..vilken fin layout, gillar clear o borde scrappa mer sånt!
Tack för dina söta avtryck hos mig!

Karin sa...

Oj oj oj va SNYGGT!!! Riktigt läckert! =)

Jag har något till dig i min blogg.. ;)

kram kram!

MalinL sa...

:D Idag kom det ett härligt brev i min brevlåda ifrån dig!! Tusen tusen tack! Vet inte om jag ens vågar röra den!! *s* Såååå ooootroligt snygg alltså!!!!!!