fredag 1 maj 2009

1 Maj

I går var det valborgsmässoafton, vi var hos några kompisar, grillade, eldade och hade mysigt. Barnen lekte i sandlådan och var så nöjda och glada hela kvällen. Idag blir det nog en dag ute på gården, solen skiner och det är jättehärligt. Kanske lite krattning och liknande trevliga saker :)

Jag har inte scrappat mycket men jag kan visa ett beställningskort som jag gjorde för ett tag sedan till ett par som fyllde 30 med någon veckas mellanrum.
Stämpel: Magnolia
Alfabete: Quickutz Paige mini
Siffror: Quickutz Paige Classic
Magnetalfabete Providence från Making memories.

Här kommer även en liten detaljbild på min nyfunna kärlek inom scrapbooking, dvs krympplasten. Vilken värld som öppnas inom dekorationerna med denna underbara plast. I detta fallet har jag stämplat med magnetalfabetet på plasttagsen innan jag har krympt dem i ugnen.


Med det beställda grattiskortet skickade jag även med ett litet bonuskort, paret har nämligen fått en liten flicka i samband med sina födelsedagar, jag är så glad för deras skull och önskar dem ett stort grattis och all lycka till i framtiden. (Kortet till den lilla flickan är gjort i formatet 10x10cm)
Stämpel: Från Magnolia
Text: Microsoft Word

4 kommentarer:

Karolina sa...

Tänka sig att det händer ngt här inne också :)
Vilka härliga färger det övre kortet har, gissar att beställaren samt mottagarna blev väldigt nöjda.
Nellies kort var också fint.
Ha en fortsatt härlig helg, jag och barnen kikar säkert förbi på cykel under helgen skulle jag tro.
/Karolina

Karolina sa...

Nu kom jag på en ännu bättre sak, vi packar fika och cyklar ner till Sandön för att fota och leka i parken :) om du känner för det.

Anonym sa...

Här uppdateras det då för fulla muggar på allas bloggar - KUL!!! Och ÄNTLIGEN kanske man ska säga =)
Va fina korten blev!!! De blev garanterat jätteglada över att få dem!!!
Kram ztina

Anna sa...

Åh, så fina kort, vilka fina vårfärger! Bebis-stämpeln gillar jag skarpt! Har du den själv eller har du lånat den?

Som jag nämnde till Karolina så har jag också införskaffat en kamera...längtar till gubben kommer hem från stan...vi får träffas och "leka" lite grann...:-)

Hoppas att du/ni har det bra och att vi kan synas snart!

kram//Anna